”Du kan ikke bade i den samme flod to gange” (Heraklit)

 

Verden er foranderlig. Vi vender ryggen til det, vi kender et øjeblik, og når vi kigger igen, har alt forandret sig. Når teknologier, kundernes præferencer, trends og konkurrencesituationen konstant forandrer sig, så må du, din virksomhed og dine medarbejdere nødvendigvis forsøge at holde trit med udviklingen. De valg, du træffer, er din strategi.

Men det er svært at få strategier til at leve. De er ofte vanskelige at styre efter, og ofte får vi fokus på driften, og efter kort tid er strategien endt på hylden og samler støv. Det stiller krav til strategien og til opfølgningen.

For hvis du bruger et halvt år på at lave strategien og yderligere et halvt år på at stille den på hylden, så kan det jo være ligegyldigt.

Du øger sandsynligheden for fremtiden, hvis du lægger en plan og løbende tager planen op til genforhandling – med dig selv, din ledelse eller dit team.

Fokus skal være at gøre strategien og handlingsplanen relevant for alle i organisationen.

Fra strategi til slagkraft

Der kan være mange modeller for strategier. Det handler om at finde den, som er rigtig for jer. Vores arbejde står på et solid teoretisk grundlag, men bliver meget hurtigt praktisk.

Gennem flere år har Henrik og hans hold været vores gode sparringspartner på strategi, marketing, rekruttering og meget mere. Vi bliver udfordret på vores prioriteringer og holdt fast på sporet og når udfordringerne tårner sig op, så hjælper det os videre at få kigget på det hele udefra.

Jørgen NielsenEjer Sølund Huse