Markedsføring

 

Der er ikke nogen, der køber noget i en hemmelig butik midt ude i Rold Skov.

Din markedsføring skal gøre dig synlig og uundgåelig. Og den skal skabe salg. Men det kan være svært at vide, hvordan du bedst prioriterer din indsats på markedsføring.

Du får ingen varm luft her, men masser af konkret rådgivning, der virker. Sammen aftaler vi, hvad din målsætning er og skruer din handlingsplan sammen, så du får det bedste udbytte af dine penge og din tid. Ofte kræver god markedsføring mere uddannelse af dig eller dit hold. Andre gange kan et bedre samspil mellem salg og markedsføring være tiltrængt. Nogle gange kan der blive brug for specialister, som vi kalder ind til specifikke opgaver.

Udgangspunktet er altid dit mål og dine ressourcer

Hvor er din målgruppe, og hvordan opnår du størst mulig synlighed i markedet, så din målgruppe ikke kan undgå at købe af dig?

Jeg skal da lige love for at vi kom ud over rampen. I et kort og intensivt workshopforløb lærte hele teamet at kommunikere vores gode tilbud på naturområdet ud til vores målgrupper på helt nye måder. Vi fik taget de gode diskussioner internt og lavet en god strategi for, hvordan vi kan følge det hele op. Vi har blandt andet indført årshjul for kommunikation, hvor vi fastlægger indsatsområder og den løbende kommunikation for det kommende år. Kurset blev rammesat og styret meget kompetent af Henrik, med gode korte og klare budskaber om kommunikation.

Karl GrundahlAfdelingsleder Billund Kommune